الثلاثاء، 18 أكتوبر 2011

الحكام العرب ومرتزقة أمريكا وارباPart 4 of the writings in history

 وماذا بقي  And what remained
الحكام العرب ومرتزقة أمريكا واربا
الجزء 4  من كتابات في التاريخ  يعيد نفسه..
Part 4 of the writings in history is repeating itself .. Prepared by the Bin HusseinAltmta

وفي ضل خروج هذه الفئة من العيارين تقطعت سبل التجارة خوف من النهب والسرقة لعدم وجود الحماية وهذا خلف ارتفاع الأسعار ويقال إن الناس أكلت الميتة . واستغل التجار هذه الأوضاع  فحتكرو  المواد الاستهلاكية من الأغذية الضرورية  وباعوها في الأزمات . ويذكر انه  في القاهرة (مصر) باع رجل داره عشرون(20 ) رطل من الدقيق وهي تساوي تسع مائة ألف دينار(900000) في عملت ذلك الزمان .وكثرت مصادرة الأغنياء والوزراء لممتلكات الشعب . حتى قيل إن من مات ((فالسيف الدولة نصف ما ترك من  الميراث)). وكانت عساكر السلاطين ووزرائهم  تعيث في الأرض فساد تقتل هذا وتنهب هذا وتذل هذا دون إرادة الشعب من الوقوف في طريقهم . وهذا كان سبب ترك العلماء والفقهاء للبلدان الإسلامية ومغادرتها إلى مكان يأمن به على نفسه ويواصل تقديم رسالته العلمية التي  وصلت لنا في هذا الزمان  المتأخر وقادة الكثيرين إلي الإبداع وإضافة 

الكثير .  ومن  العلماء الفقيه المالكي القاضي عبد الوهاب ألتغلبي وهو يغادر بغداد متأسفا . ويقول في  قصيدته انقل بعضها ::
سلام على بغداد في كل موطنى ...... وحق لها مني سلام مضاعف .
فو الله ما فرقتها من قلى لها ............ واني بشطي جانبيها  لعارف
ولكنها ضاقت علي بأسرها  .........  ولم تكن الارزاق فيها تسعف
ويقول بغداد دار لأهل المال طيبة..... وللمفاليس دار الضنك وضيق .
ظللت حيران امشي في أزقتها ........ كأنني مصحف في بيت زنديق ..
ويقول الأديب ابو علي القالي  قبل إن يبيع كتابه ( الجمهرة) ويرحل إلى الأندلس . في هذه الأبيات المنتقاة .
آنست بها عشرون حولا وبعتها .. فقد طال وجدي بعدها وحنيني .
وما كان ظني أنني سأبيعها .... ولو خلدتني في السجون ديوني .
ولكن الضعف وافتقار وصبية ,,,, صغار عليهم تستهل جفوني ..
واليكم هذه الشناعة التي وقعت زمن البويهيين . فقد تولى القضاء أبو العباس بن عبدالله بن ابي اشوارب  وضمن أن يؤدي كل سنه مبلغ من المال نضير توليه القضاء ويعد أول من ضمن القضاء  ويجعله كما هو الحال في هذا الزمان شركة ذات قطاع خاص أو تم تخصيصها من الدولة التكون شركة مساهمه .  وما كان من الخليفة العباسي  المطيع لله . إلا إن يستنكر  فقط ويعلن احتجاجه بعدم السماح لهذا القاضي بدخول عليه , فهذا من
الظلم في ميزان العدل  Injustice in the scales of justice
الضعف والخوف الذي كان يستشعر عن الحاكم في ذلك العصر وهذا  سمح للحاشية والمقربين من الحكومات , بقهر وإيذاء الشعوب( كما هو الحال في المملكة العربية السعودية وقرارات الملك عبدالله آل سعود يحفظه الله) . وهنا تحل المصائب بالضعيف والقوى ويصبحوا طعام ووقود للانتقام وزيف المبادئ . ويعتبر هذا الأمر واضح وجلي بنسبه لمؤرخون  ويشابههم في هذا الوقت المحللون السياسيون .  وهنا يقول ابن خلدون  في مقدمة تاريخ ابن خلدون (( اعلم إن العدوان على الناس في أموالهم ذاهب بآمالهم  في تحصيلها وكتسابها ، وإذا ذهبت آما لهم في اكتسابها  انقبضت أيديهم عن السعي في ذلك ، فإذا قعدت الناس عن المعاش كسدت  أسواق العمران ، وخف ساكن القطر وخربت أمصاره ,, ويقول أيضا,, ولا تحسبن الظلم هو اخذ المال من يد  مالكه من غير عوض  ولا سبب كما هو المشهور ، بل الظلم  أعم من ذلك ،فجباية المال ظلمة ، والمعتدون عليها ظلمة ،والمانعون لحقوق الناس  ظلمة , واغتصاب الأملاك على العموم ظلمة . ووبال ذلك كله عائد على الدولة بخراب العمران  ويقول  أيضا . وأعظم من ذلك  في الظلم وإفساد العمران على الدولة التسلط على أموال الناس بشراء مابين أيديهم بأ بخس الأثمان , ثم فرض البضائع عليهم بأرفع الأثمان على وجه  الغصب ولكراه )) ويرجع ابن خلدون هذا الظلم والإذلال الذي تمارسه الدولة على شعبها  انه بسبب زيادة تكاليف الترف  لهم . حيث يقول (( واعلم إن الداعي لذلك كله  إنما هو حاجة الدولة والسلطان إلى الإكثار من المال بما يعرض لهم من الترف يزيد  والخراج بسببه يكثر (أي  الضرائب تكثر على الناس)) والحاجة إلى أموال الناس تشتد إلى أن تنمحي دائرتها ويذهب رسمها))  وقد يتعجب البعض هنا لهذا التشابه  الكبير بين الماضي والحاضر ,  وجميع هذه الأحداث هي في مجموعها سبب  ضعف الدولة وانهيارها .  ولكن يجب علينا هنا إن نعطي حكام تلك الفترة الماضية بعض الميزة التي يتميزون بها رغم تشابه الماضي بالحاضر . ولكن هنا ينعدم هذا التشابه في هذه المسألة .
أن بعض حكام الماضي كانوا يؤوبون (يرجعون ) إلى الحق إذا ذكروا ونصحو , أما حكام اليوم لا ينفع فيهم  التذكير أو النصح ولا التشهير بأفعالهم . بل يعتبرونها فخر . وتبرير بأنهم محسودون على ما أعطاهم الله وكأنهم غير محاسبون من الله الذي منحهم هذه النعمة . وهذا فرق رأيت إن اذكرة . فما يحدث في سوريا والعراق واليمن وليبيا والبحرين وقطر والسعودية وأفغانستان وباكستان وإيران وتونس وما سيحدث في المغرب العربي . وغيرهم . لهو الدليل الواضح على إن التاريخ يعيد نفسه . لقد قرأ الأعداء التاريخ  وانطلقوا من خلاله لتحقيق أطماعهم بأقل التكاليف. ونحن قرانا التاريخ وافتخرنا بانتصاراتنا على بعضنا . ومذاهبنا . هنا الفرق .  وارجوا هنا إن يكون طرحي هذا في سبيل نزع الفرقة والرجوع للحق من كلا الطرفين من الشعوب والحكام . ويخرج
القرضاوي مهندس الفتنه ومغير الاسلام Qaradawi engineer sedition and Islam changer
من  بينهم العالم القائد ويندثر العالم القائل .؟؟ ويجب إن يعلم الحكام العرب بأن هذا الوقت ليس وقت خزن الأموال بل صرفها على تلك الشعوب التي افتخرت بهم يوما من الأيام فيجب عليهم إن لا يبخل بها ويعطوا بسخاء ذلك السخاء الذي يعز به المواطن .دون إن يكون عطاء ببذخ وترف زائل يجلب الأطماع ويقوي الشقاق ..
 التمتام ضرماء

الحكام العرب ومرتزقة أمريكا واربا
الجزء الرابع  من كتابات في التاريخ  يعيد نفسه..
Part 4 of the writings in history is repeating itself .. Prepared by the Bin HusseinAltmta
الملكة موزة المسند  حاكمة قطر Queen Mozah of Qatar ascribed to Governor
In strayed out of this group of stranded shells ways to trade the fear of looting and theft to the lack of protection and that behind the high prices and said that people ate the dead. The traders took advantage of this situation Vankro consumer of essential foodstuffs and sold in a crisis. It is noted that in Cairo (Egypt), a man sold his house twenty (20) pounds of flour is equal to nine hundred thousand dinars (900,000) worked in that time. And there were many rich and confiscate the property of the Minister of the people. Even said to have died from the ((state Vasif half of the inheritance left)). The soldiers of the sultans and their ministers wreak corruption in the earth kill this and loot this and humiliated without a will of the people to stand in their way. This was the reason for leaving scientists and scholars of Islamic Countries and safe place to leave it on himself and his message continue to provide scientific and got us in this late time and the leaders of many to creativity and add a lot. Some of the scholars Maliki jurist Judge Abdul Wahab Olnglbe regretting he left Baghdad. He says in his poem Move some of them::
Peace on Baghdad in my hometown ...... I have the right to peace multiplier.
Fu is what separated them from fried ............ I am Bashti sides to Arif
But narrowed to a whole ......... It was not the livelihoods aids
He says the people of Baghdad's House of good money ..... House and Mwales dengue and narrow.
I kept Hiran I walk in the alleys ........ Like the Koran at the house of a heretic ..
The writer says Abu Ali Frier before selling his book (the population) and move to Spain. In these selected lines.
Lancet has twenty Hula and I sold it .. The long and then my grandfather and nostalgic.
What was I think I Saabieha .... If Khaldtna in prison my debts.

                                          كيف يكسب المرتزقه الامريكيون والاروبيون وشعوبهم تاكل الحوم البشر 
                                        How to win a U.S. mercenary and Allarrobion and their people eat meat human
But the weakness and lack of the boys,,,, they begin with small Jfinu ..
Here is this heinous that occurred Buyids time. The judiciary took Abu Abbas ibn Abdullah ibn Abi Ashoarb and within that, every year the amount of money his youthful judiciary and is the first part of the judiciary, it also is the case this time in company with the private sector or is allocated from the state joint stock company formation. What was the Abbasid Caliph obedient to God. However, denouncing the only announced protest not to allow the judge to enter it, this vulnerability and the fear that was felt by the Governor at that time and this allowed the footnote close to the governments, the oppression and abuse of people (as is the case in Saudi Arabia and the decisions of the King Abdullah Al Saud, may God preserve him .) Here, solve disasters, and weak forces and become food and fuel for revenge and false principles. This is it clear and obvious to historians and the percentage of imitation at this time political analysts. Here, says Ibn Khaldun in the forefront of history Ibn Khaldun ((I know that the aggression against the people of their money going their hopes in the collection and Kedzabha, if you go as them in the acquisition Anaqbdt their hands on the quest, if I stayed people from the pension does not sell markets, construction, slippers resident country and ruined Omassarh, and also says, Think not of injustice is to take money from the hands of its owner is rather not reason, as is well known, but injustice is more general than that, Vjpayh money darkness, and the aggressors by the darkness, and Inhibitors for the rights of the people the darkness, and the rape of the property on the general darkness. The scourge of all, a return on the state of ruin for the construction and also says. and greater than that in the oppression and corruption of construction on the State domination on the people's money to buy between their hands Ba cheap prices, then the imposition of the goods on them the highest prices on the face of irregularity and balls)) and because Ibn Khaldun this injustice and humiliation by the State to its people, due to increased costs of luxury to them. Says ((and I know that calling for all but a need for the state and the sultan to a lot of money, including displays of their luxury over the abscess because of frequent (ie, taxes abound for people)) and the need for people's money much to the passage that area, and goes painted)) has surprisedSome are here for this great similarity between the past and present, and all these events are in the whole cause of state weakness and collapse. But we must here give the rulers of the past period are characterized by some feature that in spite of the similarity of past and present. But here the similarities cease to exist in this matter.
That some of the rulers of the past, they Aaopon (return) to the right if they said, and wake up, and the rulers of today does not benefit them reminders or advice and defamation actions. But as pride. And justify that they Mahsodon what God gave them as if they were not accountable to God who gave them this blessing. This difference I saw that I remember. What is happening in Syria, Iraq, Yemen, Libya, Bahrain, Qatar, Saudi Arabia, Afghanistan, Pakistan, Iran, Tunisia, and what will happen in the Maghreb. And others. Is a clear evidence of that history repeats itself.I have read history and drove the enemy from which to achieve the lowest cost ambitions. We and our villages and history Avckharena Pantsaratna on each other.And Mmahibna. The difference here. And I hope to be here this Catechism in order to remove the band and return to the right of both sides of the peoples and rulers.And out of them disappear, the world leader and world view.?? Should be aware that the Arab rulers that this is not the time for storage of money, but spent on those people that prided itself on their day of days should they should not spare them, and give generously to the generosity It is difficult by the citizen. Without the tender lavishly and luxury evanescent brings greed and strengthens the discord. .
Bin Hussein Altmtam Dharme

ليست هناك تعليقات: