الثلاثاء، 31 يناير 2012

Affiliation between reality and fiction- الانتماء بين الواقع والخيال




Affiliation between reality and fiction- الانتماء بين الواقع والخيال

Part I الجزء الأول  -


إلي السادة  قرائي الأعزاء من يمنحوني الاستمرار في  طرحي ويدفعوني للإمام  لتجاوز أي صعوبة تواجهني في حريتي بإبداء رأيي  .اليوم في أطروحتي هذه ابدي رأيي في ما يحدث  هذه الأيام من تدمير وقتل وتشريد كافة الشعوب وكأنهم أصابهم جنون البقر أو داء أنفلونزا الخنازير .  فدمرت  المجتمعات وعادت إلي عهد الأطماع والاستعمار لجني الكثير من الأموال ولفرض الهيمنة وتسلط وعودة العبودية بثوب أخر . وكان وقودها هم الشعوب البائسة التي ألغت كل طرق وسبل المجتمعات  بانسياقها وراء أهواء  مصالح الكبار أو  جنون بعض الساسة  ومن يتبعهم بفكر منحل أو مريض أو ناقم . هنا رأيت إن أوضح لما يحدث هذا ولم أجد له سبب يدفعه بهذه الرعونة وذلك الإعصار المدمر غير . إن سبب ذلك يرجع للانتماء  الذي يحدد مسار البشرية في مجتمعاتهم وكيفية استغلالهم لمكان تجمعه . أترككم مع أطروحتي هذه التي اعتقد بأنها الوحيدة في  مضمونها على  شبكات الانترنت .وفي محركات البحث .وستكون على جزأين أجزاء أو جزاءين ليسهل قراءتها  بكل سلاسة . وهي كما قلت تعبر عن وجهت نظري وما اشعر به  يدور حولي . مستعين بالله ثم  بمن سبقوني  في تعريف الانتماء الوطني أو كلمة الانتماء كمصطلح ظهر  بظهور  الحدود والالتزام  بها  باعتبارها ملكيات خاصة تتبع بعض البشر .

..................... (الانتماء  بين الواقع والخيال )......................................
هو عادة يكون شعور فردي بالثقة يملا النفس أي إن هذا الفرد  هو جزء من جماعة . يمكنها إن تدافع عنه ضد أي خطر أو ظرف قاهر قد يواجهه ،
وهذا  الانتماء يجب  أن يوفر له الاستقرار النفسي والاطمئنان الذي يجعله لا يشعر بالقلق أو الخوف أي تسير به هذه ألقناعه  لحد الاقتناع بهذا الانتماء الذي ينتمي له .
وتساعده وترفعه هذه القناعة أن يكون  عضو منتج  في  مجالات  الإنتاج الفكري أو المادي ليساهم في بناء مجتمعه الذي انتمى أو ينتمي له .
-         وعلينا هنا إن نعلم بأن للانتماء فلسفته الخاصة  التي  يستمدها من واقع  نظرة اجتماعيه  وواقع نفسي
نابع من الذات البشرية .
- إن المجتمع بنشأته ألطبيعيه . يرى بأن من لم يكون  من أبناءه   ليس منه لأنه (لا ) توجد هناك روابط فسيولوجية  أو نفسيه تربطه بها.

- أما في المجال النفسي  فهذا الانتماء يكون خاضع لكتله من الأحاسيس والمشاعر الداخلية  تتحكم بها نوع الذات البشرية .وما مرت به من مؤثرات  كونت قناعتها وسارت باتجاهاتها ,
حيث إن الفرد قد يشعر بأنه  بين أهله  ولأكنه  يشعر بعدم الانتماء  . وهذا يعتبر أمر طبيعي . وذلك بسبب الحالة النفسية ألداخليه . والتي تتكون  أم بسبب   الانعكاسات  للمناخات في المجتمع .أو لما   يرجع لتكوينه الجسماني من نواحي  بيولوجية و فكرية معقدة . ( أي ) إن الانتماء  لا يتعدى لغير هذين  المنهجين ,
ويعتبر أخطرهما هو الانتماء النفسي .. فعندما يكون الإنسان منتمي للمكان  أو عرق أو دين . أي إن انه قد يكون منتمي جسدين فقط .هنا  تكمن الخطورة .
لعدم اهتمامه بانتمائه ألذاتي (أي النفسي) وبما يحيط بها .هو هنا يكون قد فقد الثقة  بنفسه (بذاته) وفي الأسس الفكرية  الاجتماعية .. وهذا ما جعل المفكرون قبلنا والباحثين يهتمون بتقسيم  أسس الانتماء فمنها أولي ومنها ثانوي .وهذه التقسيمات حسب نظرة كل دارس وباحث ومتبحر في السير في سبر  أغوار هذا العلم .
- وهنا سأتناول ما اعتقد بأنه يلامس حياتنا أو حياتي بالأصح  وقد كثر الحديث عنها أو  كمناهج تعليمة تدرس .لأجيالنا في منهج واحد تم اختزال الانتماء الوطني به . ووضعت لها مادة في المملكة العربية السعودية تدرس تحت اسم التربية الوطنية  وقد ألغيت , لثبات فشلها وضعف تلك الرؤية التي أشارة بتدريسها . والغريب أنها  أعيدت ولكن بصياغة بمسمى أخر تحت اسم الدارسات الاجتماعية والوطنية .وتحمل نفس الفكر الذي الغي ،وهنا نقف ونجعل الآخر يتأمل .. حيث كان الهدف من اعتماد تدريسها هو لسد تلك الفجوة التي نمت في ظل عدم الاهتمام بتعامل مع هذا المصطلح على انه قاعدة ثابتة  في تكوين  وتطور أي مجتمع . والتعامل معه كأساس من الأسس لتكوين  المجتمعات  كمجتمع يكتسب الطابع الدولي الحديث . لهذا الانتماء ،وهنا تعتبر هذه الانتماءات هي انتماءات أولية  في تأسيس وتكوين المجتمع لأنها ،عبارات  تحمل  إرادة طبيعيه ..
ويجب إن يشملها ويراعيها كل مجتمع يريد أن ينمو ويتميز في نموه وتطوره بين المجتمعات .الأخرى .بإنتاجيته الفكرية والمادية  .ويحجز بها  لنفسه مكان في  التصنيفات ألمجتماعاتيه  للشعوب من حيث تقدمها  في مجالات مختلفة  وتنافسيه  من صناعية وخدما تيه مسخره لتطور المجتمع وتحت خدمة أفراد المجتمع الذين  ينتمون له .وهنا فقط يقاس هذا التطور وعليه يمكن القول بأن هناك انتماءات أساسية  لا يمكن
إن  ينشاء أي مجتمع إلا بها،.وهناك انتماءات ثانوية .
والانتماءات الأولية أو الأساسية هي كما يلي ..
( 1)  الانتماء العرقي (الأسري والقبلي )
(2) الانتماء المكاني ( الوطني )
(3) الانتماء الديني
- ودعوني هنا أشير إلي أن هذه الانتماءات  لكل منها مفهومه الخاص الذي يميزه قدر الإمكان .أي إن الانتماءات  هنا وبهذا التسلسل  توضح  لنا  بما لا يدع مجال لشك  أو  النقاش  .إلا إن يكون هذا النقاش نقاش جدلي  فحسب .
- إن الانتماء العرقي بنوعية الأسري والقبلي هو اسبق الانتماءات  وهو اسبق من الانتماء المكاني من حيث نشأته التاريخية.ومكانته  في  نفوس الأفراد . أم الانتماء الديني هو أكثر تعقيدا في مفهومه لأنه  يحتاج  لشخصيه تستطيع توجيهه  التوجيه الفكري  لإحداث التغير الثقافة ألاجتماعيه ومظاهر السلوك الإنساني وحضارته بشكل عام .وهنا يمكننا القول بأن  مفهوم الانتماء الوطني  هو نتاج إفراز بين الارتباط ألانتمائي العرقي والمكاني .وهو مولود جديد يسمى إن صح التعبير  الانتماء الوطني
وهو مفهوم بالغ التعقيد  وهذا المفهوم  يرجع في تفسيره  لنشأت الإنسان  في جميع مراحل نموه .ويوضح مدى ارتباطه  بأسرة  قدم ظهر وقدما منها .كمفهوم لوضع طبيعي .أما ما نرآها مكملات للانتماء أو بالأصح الانتماءات الثانوية  . تتلخص في الآتي ,
(1) الانتماء الزمني (التاريخي )
(2) الانتماء الأيديولوجي (المذهبي . أو الحزبي)
(3) الانتماء القومي .
(4) الانتماء السياسي ( الإقليمي)

وقد اعتبرتها مكملة أو ثانوية لأنها حديثة الوقوع  ولم تأتي إلا كنتيجة طبيعيه  لوجود الإنسان  وما طرأ علية من  تغير فكري أسهم  في تكوين  شخصيته  ليخرج  لنا اسم هذا المصطلح الذي نعرفه ونرمز له  ألان بــ (الانتماء)  وهذا يعطنا نظرة بأن الارتباط بين الانتماءات التي اشرنا لها  بشقيها الأولية أو الثانوية  وجميع تفرعاتها إن وجودها شي حتمي لا يمكن تجاهله ولا يعني وجودها وحقيقتها نفي لآراء الأخرى  في مفهومه  لوجوده ألانتمائي (لا)  فقد  اشرنا إلي ما يحكم هذا الرأي و توجهه الفكري .

To the readers dear give me continue Catechism and Adfona forward to overcome any difficulty I am having the freedoms of expressing my opinion. Today in my thesis this eternal my opinion on what is happening these days of destruction, killing and displacement of all peoples as if they were struck with mad cow disease or swine flu. Destroying communities and returned to the era of colonialism and greed to make a lot of money and to impose hegemony and domination of slavery and the return of another gown. The fuel and the people are miserable, which abolished all the ways and means to communities Banciagaha behind the whims of the interests of adults, or mad, and followed by some politicians thought promiscuous or patient or indignant. The clearest I've seen here of what is happening to him that I did not find any compelling reason this frivolity and the hurricane is devastating. The reason for this is because of the affiliation that determines the course of humanity in their communities and how to place the child with whom. I leave you with my thesis that I think of this as the only content on the internet. In the search engines. Will be in three parts or Jzain for easy to read smoothly. As I said, and sent express my opinion and what I do revolves around me. Mstaan ​​God and those who have preceded me in the definition of national belonging or affiliation word as a term appeared the emergence of the border and commitment to private property as follow some people.
        ............. (Affiliation between reality and fiction ).................
Is usually a sense of individual self-confidence of any fill that this individual is part of the group. Can defend against any threat or force majeure may face,
This affiliation should give him the emotional stability and confidence that makes it does not feel any anxiety or fear going by this conviction, the conviction that limit membership, which belongs to him.
And help him and submit this conviction to be a producer member in the areas of intellectual production or material to contribute to building a society which belonged or belongs to him.
- And here that we know that the affiliation of his philosophy, which derives from the fact look at the reality of social and psychological
Stems from the human self.
- A society of natural origins. Believes that it is not his children not be him because he (not) There are no physiological or psychological links relate to '.

- In the psychological field, this affiliation will be subject to a mass of internal sensations, feelings, self-controlled by the type of human. And passed by the effects of conviction formed and marched direction of,
As the individual may feel that I hold between his family and feel of not belonging.This is quite normal. Because of the psychological state of the Interior. Which comprise or because of the implications of the climates in the community. Or what is due to be configured from the physical aspects of biological and intellectual complex. (Any) does not exceed that of belonging to these two approaches,
The affiliation is the psychological Okhtarhama .. When the rights belonging to the place or race or religion. That is, it might be two bodies belonging only. Here lies the danger.
Lack of interest in belonging to the self (ie, psychological) and in its surroundings. Is here have lost confidence in himself (itself) and in the intellectual, social .. This is what makes us thinkers and researchers interested in the division of the grounds of an initial mismatch, including the secondary. And look at these divisions by each student, researcher and Mtbhr to walk in exploring this science.
- And here I will address what I think that touches our lives, or more accurately, my life has been much talk about standard by instruction or study. For generations in a single approach has been reduced by the sense of national belonging. And have been an article in the Kingdom of Saudi Arabia is considering under the name of National Education was abolished, and its failure to prove the weakness of that vision by teaching signal. Strangely enough, it was returned, but the formulation under the name of another female students under the name of social and national. And the same thought, which was canceled, and here we stand and make others ponder .. Where the goal of adoption is taught to fill the gap that has grown in the absence of attention to the interaction with this term as a fixed base in the formation and development of any society. And deal with it as the basis of the foundations for a society of societies acquire the international character of the modern. Of this affiliation, and here are the affiliations of these affiliations are primarily in the establishment and composition of society to it, the words will bear normal ..
And must be covered for and protecting each community wants to grow and is characterized by the growth and development among communities. Other. Bantajith intellectual and material resources. And reserves for himself a place in the classifications Olmojtmaatih of peoples in terms of progress in different areas and competitive industrial and services Tae geared to the development of society and under the service of the community members who belong him. and here only measured this development and it can be argued that there is a fundamental affiliations can not be
The Anchae any society, but the,. There is a secondary affiliation.
And affiliations of primary or basic are as follows ..
(1) ethnicity (family and tribal)
(2) the spatial association (national)
3 religious affiliation
- Let me point out here that these affiliations, each with its own concept that sets it apart as much as possible. That any affiliations here and this sequence shows us beyond any area of ​​doubt or debate. However, this debate controversial debate only.
- The quality of the ethnicity of family and tribal affiliations, which is the Precede earlier than the spatial affiliation in terms of the historical inception. And his place in the hearts of individuals. Or religious affiliation is more complex in concept because it requires the character can directed intellectual guidance to bring about change, social culture and aspects of human behavior and civilization in general. And here we can say that the concept of national identity is the product of secretion between the link Olantmaúa ethnic and spatial. A new baby is called in a sense of belongingNational
It is a concept too complex and because of this concept originated in the interpretation of the rights in all stages of growth. And explains how it relates to the family of feet back and forward of them. A concept to develop normally. What we see as supplements to 

belong or rather secondary affiliations. Summarized in the following,
(1) membership in time (historical)
(2) ideological affiliation (sectarian. Or party)
(3) national affiliation.
(4) political affiliation (regional)

Was considered complementary or secondary to it a modern fall did not only come as a natural consequence of the existence of rights and shall be annulled from the change of intellectual equity in the formation of his personality to come out to us the name of this term that we know and symbolized him now b (belonging) and this gave us a look that the link between the affinities which we have in both its primary or secondary school and all the branches and the inevitable presence Xi can not be ignored does not mean their existence and deny the truth of the views of others in his concept of the existence Olantmaúa (not) to have what we have already judged this opinion and intellectual orientation.


ليست هناك تعليقات: